"Галерея духовності" для дошкільнят 5-9 жовтня 2012р з метою реалізації ІІ етапу науково-методичної теми "Формування світоглядних орієнтирів та духовно-моральних цінностей особистості в навчально-виховному процесі" серед дошкільних навчальних закладів міста був проведений міський конкурс-огляд на кращу "Галерею духовності". Наш дитячий садок також прийняв участь у конкурсі. Згідно річного плану роботи ДНЗ №19 у дошкільному закладі у вересні місяці була створена "Галерея духовності", яку презентували на конкурсі. Метою створення „Галереї духовності» в дошкільному навчальному закладі є:
1. Формування в дошкільнят компонентів духовної культури особистості.
2. Збереження фізичного та духовно-морального здоров'я дітей. Залучення їх до моральних і духовних цінностей православної культури.
3. Вивчення історії, культури, природно-екологічного своєрідності Поліського краю, України.
4. Прагнення відродити традиції сімейного виховання.
У процесі досягнення мети передбачається реалізація таких завдань:
1. Виховання поваги до моральних норм християнської моралі. Вчити розрізняти добро і зло, любити добро, бути в змозі творити добро. Припиняти (у різних формах) аморальні прояви в прагненнях і діях дитини.
2. Створення умов для сприйняття цілісної картини світу.
3. Формування почуття любові до Батьківщини на основі ознайомлення з національними культурними традиціями.
4. Розвивати здатність сприймати і аналізувати літературні твори, вчити висловлювати почуття, збагачувати словниковий запас.
5. Розвивати музичну культуру, долучати до хорового співу, класичної, духовної та народної музики.
6. Прилучення вихованців та їх родин до здорового способу життя.
7. Прищеплювати вихованцям трудові навички, вчити виконувати найпростіші побутові доручення, навчати основам художньої праці, продуктивної діяльності.
8. Орієнтувати сім'ю на духовно-моральне виховання дітей (ознайомлення батьків з основами право славної педагогіки і психології, формування уявлень про форми традиційного сімейного укладу).
Призначення «Галереї духовності» полягає в тому, щоб забезпечити цілісність педагогічного впливу на розвиток особистості дитини через такі змістово-технологічні компоненти:
- досвід розвивально-пізнавальної діяльності, що фіксується у формі додаткових знань (знання про природу, суспільство, культуру, людей, знаряддя праці, матеріали та інструменти);
- досвід практичної діяльності, що включає формування способів діяльності. Вона передбачає залучення вихованців до різних форм предметно-перетворювальної, індивідуально-творчої, суспільно корисної, пізнавальної, ігрової, рекреаційної діяльності тощо.
Галерея духовності - є осередком християнсько-світоглядного, культурного та освітньо-виховного спрямування, який вибудовується як фундамент буттєвих цінностей сучасної людини. Змістова наповнюваність не включає прилучення до релігійних обрядів, не ставить за мету залучення до певної конфесії, не є вченням віри. Реалізація завдань передбачає виховання в дітей поваги до свободи совісті, релігійних та світоглядних переконань інших людей; здатності до співжиття в полікультурному та поліконфесійному українському суспільстві. |