Одним з важливих питань дошкільного дитинства є питання формування культурно-гігієнічних вимог та навичок у дітей, створення необхідних умов для організації харчування дітей в дитячому садочку та сім'ї.
Вихователі, помічники вихователів, які беруть участь в організації харчування дітей, ознайомлені з питаннями гігієнічного та естетичного виховання дітей. Починаючи з раннього віку, батькам разом з працівниками дошкільного закладу необхідно приділяти увагу вихованню культурно-гігієнічних навичок у дітей під час вживання їжі.
При організації харчування необхідно дотримуватись принципів наступності, єдності вимог в дошкільному навчальному закладі та в родині. Питання раціонального харчування дітей слід регулярно включаються педагогами в тематику батьківських зборів, консультацій для батьків, нагальна інформація висвітлюється в інформаційних куточках. Для правильної організації харчування дитини вдома, особливо у вихідні та святкові дні, батьки повинні знати режим і специфіку харчування у дошкільному навчальному закладі.
З чотирирічного віку дітей навчають чергувати у групі під час приймання їжі з використанням санітарного одягу (фартушки, косинки або ковпаки). В обов'язки чергових входить розставляти стільці до столів, хлібниці, серветниці, розкладати ложки, тарілки. Не дозволяється садити дітей за столи до закінчення сервірування. В ясельних групах годування дітей, які можуть їсти самостійно, організовують так, щоб вони не чекали їжу. Після вживання першої страви, дітям необхідно відразу подавати другу страву тощо.
Важливо сервірувати столи у певній послідовності: застеляти їх скатертинами чи серветками, прикрашати букетами квітів, ставити хлібниці, серветниці, блюдечка, чашки, тарілки, розкладати ложки, виделки, ножі.
З метою охорони здоров'я життя дітей у дитячому садочку видача готових страв здійснюється безпосередньо після закінчення приготування та бракеражу готової продукції. Помічники вихователів у чистому санітарному одязі (халат, фартух, хустина),чистими руками доставляють їжу до груп лише у промаркованих, закритих кришками відрах і каструлях. Час видачі готових страв з харчоблоку збігається з графіком видачі їжі та режимом дня груп. Інтервал між закінченням приготуваннястрави та її вживанням не перевищує 30 хвилин.
Починаючи з раннього віку дитини, необхідно закріпити постійне місце за столом, при цьому розмір стола та стільця підбирається відповідно до зросту дитини.
Дітей привчають сідати до столу охайними, з чистими руками, сидіти за столом правильно. З двохрічного віку дітей привчають користуватись серветкою. Підчас годування закріплюється вміння сідати на стілець, пити з чашки, тримаючи її обома руками, виробляється навичка їсти ложкою, рідку страву їсти з хлібом, дякувати після їжі, вставати з-за столу, приставляти стілець.
Руки необхідно мити безпосередньо перед тим, як дітей садять за обідні столи для приймання їжі.
Дорослі прищеплюють та закріплюють навички культурної поведінки за столом. Вихователь вправляє дітей в умінні правильно сидіти підчас приймання їжі, охайно їсти, не кришити хліб, пережовувати їжу з закритим ротом, не розливати страву, правильно користуватись ложкою, серветкою, їсти не поспішаючи, акуратно, вміти правильно поводитись за столом і сидіти прямо, не класти лікті на стіл, брати шматок хліба, що лежить ближче тощо. Правильно користуватись столовими приборами -ложкою, виделкою, ножем; страву брати потроху; в міру потреби, користуватись серветкою, після приймання їжі прополоскати рот, вимити руки, насухо витерти руки та обличчя.
Дорослі допомагають дітям усвідомити необхідність дотримання правил. Виховують потребу в самостійному користуванні індивідуальними гігієнічними засобами та предметами догляду; дають елементарну інформацію про наявність в організмі мікроістот (вірусів, бактерій) та значення профілактики вірусних таінфекційних захворювань. Протягом усього дошкільного дитинства продовжують формувати культуру споживання їжі, навчають правильно користуватись столовимиприборами, не їсти на ходу (на вулиці, в транспорті), не брати їжу брудними руками, не їсти не миті овочі та фрукти.