ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ
Швидкова Ірина Миколаївна
Кожного дня в дитячому садочку з вихованцями працює практичний психолог : спостерігає за ними, проводить діагностування та заняття в індивідуальній та груповій формі і т.ін.
У будь-який зручний для вас час ви можете звернутись за консультацією, порадою.
Розуміючи, що стан дітей необхідно не тільки діагностувати, але і розвивати, та ще обов'язково проводити корекційну роботу – адміністрація нашого дитячого садка ввела заняття з психологом в розклад занять вікових груп. Зараз кожна група займається з практичним психологом один раз на тиждень – 4 заняття на місяць. Таким чином у дитсадку чітко відрегламентована погодинна праця практичного психолога з дітлахами. Це надає можливості не пропустити жодної дитини і відстежити на перших етапах різноманітні відхилення і прояви негативної поведінки, залучити у потрібний час батьків і вихователів, щоб вчасно надати малюку психологічну допомогу.
Протягом навчального року практичним психологом ДНЗ проводиться робота, щодо сприяння здоровому способу життя під час навчально-виховного процесу. Метою цієї роботи є сприяння створенню умов для досягнення позитивних результатів у навчально-виховному процесі, плідної праці педагогів, збереження та зміцнення психічного та фізичного здоров’я дитини, що є необхідним для розвитку повноцінної здорової людини в майбутньому. Відповідно до мети роботи можна визначити головні задачі:
1. Підвищення рівня психологічної компетентності педагогічних працівників.
2. Досягнення позитивних наслідків навчально-виховного процесу.
3. Формування у педагогів, батьків та дітей здатності до швидкої адаптації в умовах, що постійно змінюються в зв'язку з вимогами сьогодення.
В своїй роботі практичний психолог використовує методи:
1. Консультативна допомога батькам та педагогам з проблем навчання і виховання дітей.
2. Аналіз умов забезпечення психофізичного здоров'я дітей.
3. Тематичні бесіди з батьками та вихователями.
4.Створення корекційних програм.
5. Вивчення психологічного климату в колективі.
Практичним психологом ДНЗ щорічно, на початку навчального року, з метою полегшення адаптації та покращення комунікативної сфери дітей дошкільного віку, проводяться дослідження рівня адаптації у дітей раннього віку. Також у продовж навчального року досліджується рівень психофізичного розвитку у дітей різних вікових груп в ході спостереження під час режимних моментів. Узагальнюючи результати проведеної роботи з цього напрямку можна зробити припущення, що процес адаптації дітей неоднорідний за своїм змістом та фізичний стан дітей в період адаптації набагато кращій, ніж їх психічно-емоційний стан. Для полегшення психічно-емоційного стану дітей у період адаптації практичним психологом проводяться заняття з дітьми, які спрямовані на розвиток комунікативної сфери; досліджується рівень психофізичного розвитку дітлахів; проводяться співбесіди з вихователями та батьками, виступи на педагогічній раді.
Положення про психологічну службу системи освіти України
Microsoft Word документ [94.5 KB]
Скачать
Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів системи загальної середньої освіти
Microsoft Word документ [46.0 KB]
Скачать
Лист МОН «Про оптимізацію діяльності працівників психологічної служби»
Microsoft Word документ [174.0 KB]
Скачать
Microsoft Word документ [60.5 KB]
Скачать