П`ятниця
22.09.2017
03:33
Ви увійшли як Гість
Група "Гости"

 

Головна Реєстрація Вхід
Охорона дитячого голосу »
Меню сайту

Форма входу

Наші новини
[01.06.2017]
Спартакіада дошкільнят - 2017 (0)
[18.05.2017]
День вишиванки (0)
[11.05.2017]
До Дня Європи - 2017 (0)
[09.05.2017]
З Днем Перемоги! (0)
[16.04.2017]
З Великоднем! (0)

Новини педпреси


Пошук

До уваги батьків



Меню на 07.09.2017р
Сніданок
Каша вівсяна молочна- 220гр
Масло вершкове - 10гр
Хліб "Нива" - 50гр
Чай з цукром- 200гр

Обід
Помідор свіжий - 60гр
Борщ "Український"-250гр
Плов зі свининою - 45/100гр
Сік фруктовий - 120гр
Хліб селянський-50гр

Вечеря
Зефір "Родина"- 60гр
Чай "Дитячий"- 200гр

Календар
«  Вересень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930




  анимашки без регистрации

Вікові особливості слуху і голосу дитини. Охорона дитячого голосу


Спів - складний процес звукоутворення, в якому дуже важлива координація слуху й голосу, тобто взаємодія співочої інтонації (нефальшивих звучання) і слухового, м'язового відчуття. Відзначаючи, що людина не просто переживає, згадуючи музичне звучання, але завжди співає ці звуки "про себе", з м'язовою напругою, російський фізіолог І.М. Сєченов підкреслює також інстинктивну звуконаслідуваність, властиву дитині: "З'ясування у свідомості звук або ряд звуків служить для дитини міркою, до якої він приладжувався свої власні звуки і начебто не заспокоюється до тих пір, поки мірка і її подібність не стануть тотожні". 
 Діти наслідують мовну і співочу інтонації дорослих людей, намагаються відтворити звуки, що видаються домашніми тваринами, птахами. При цьому слух контролює правильність звуконаслідування. 
Дослідження взаємозв'язку слуху і голоси ведуться багатьма вченими. Доктор Є.І. Алмазов, що вивчає природу дитячого голосу, підкреслює особливе значення розвиненого слуху для правильної вокальної інтонації. Аналізуючи недосконале якість дитячого співу, він називає причини (дефекти слуху, хворе горло, відсутність зв'язку між слухом і голосом) і говорить про необхідність своєчасних лікарських оглядів та лікування цих захворювань.
 Слух удосконалюється, якщо навчання поставлено правильно. У молодших групах дитячого саду увагу дітей звертається на точне відтворення мелодії: співати прості, маленькі поспівки, пісеньки, побудовані на двох-трьох нотах. Прикладом завжди служить виразний, правильний спів вихователя і звучання добре налаштованого інструменту. Дитина слухає, потім співає разом з дорослим, ніби "підрівнюючи" до вокальної інтонації. Поступово виробляється стійкість слухової уваги і згодом розвивається ладо-висотний слух. 
У старшому дошкільному віці діти знайомляться з деякими початковими звуковисотними і ритмічними поняттями, які складаються в ході постійних вправ, що розвивають мелодійний слух, визначають рух мелодії вгору-вниз, порівнюють звуки різної висоти, тривалості, співають інтервали, поспівки. Слух дитини весь час контролює правильність звучання.
 У роки дошкільного дитинства голосовий апарат ще не сформований (зв'язки тонкі, небо малорухливе, дихання слабке, поверхневе) і зміцнюється разом із загальним розвитком організму і дозріванням так званого вокального м'язу. 
Співоче звучання зважаючи неповного змикання голосових зв'язок і коливання тільки їх країв характеризується легкістю, недостатньою дзвінкістю і вимагає до себе дбайливого ставлення.
Охорона дитячого голосу передбачає правильно поставлене навчання співу. Цьому багато в чому сприяє продуманий підбір музичного матеріалу - репертуар, відповідний співочим віковим можливостям дітей.
Правильному вибору репертуару допомагає вивчення діапазону звучання дитячого голосу.
Співочий діапазон - це обсяг звуків, який визначається інтервалом (відстанню) від найвищого до найнижчого звуку, в межах якого добре звучить голос.
Під час навчання дошкільнят співу слід спочатку визначити діапазон голосу кожної дитини і прагнути систематично його зміцнювати, щоб більшість дітей могли вільно володіти своїм голосом. Поряд з цим важливо створити сприятливу "звукову атмосферу", що сприяє охороні голосу і слуху дитини. Необхідно постійно стежити, щоб діти співали і розмовляли без напруги, не наслідуючи зайво гучній співу дорослих, роз'яснювати батькам шкідливість крикливого співу і розмови у дітей, не дозволяти їм співати на вулиці в холодну і сиру погоду.
Координація слуху та голосу - найважливіша умова розвитку співочих здібностей дітей.
Охорона дитячого голосу.
Музичний керівник і вихователь повинні не тільки знати репертуар дитячих пісень, володіти методикою співу, а й берегти голос дітей, стежити за тим, щоб діти співали природним голосом, не форсуючи звуку, не говорили надто голосно. Сам педагог також не повинен голосно говорити. Піклуючись про створення спокійної обстановки, про зменшення шуму в групі, вихователь тим самим оберігає дитячий голос. Крик, шум псують голос, притупляють слух і негативно впливають на нервову систему дітей.
Для закріплення співочих навичок потрібно, щоб пісня звучала не тільки у стінах дитячого саду, але і в сім'ї. Тому педагогам слід проводити відповідну роботу з батьками, знайомлячи їх з дитячими піснями, пояснюючи шкоду крикливого співу, голосної розмови, особливо на вулиці в сиру холодну погоду. Треба попереджати батьків, щоб вони не дозволяв) дітям пити холодну воду, їсти морозиво в гаряче стані щоб уникнути застуди, захворювань голосового апарату.
Не слід заохочувати спів дітьми дорослих пісень з великим діапазоном, які вони чують удома і по радіо. Неправильне, фальшиве виконання таких пісень не сприяє розвитку музичного слуху у дитини, а особливо гучне їх виконання завдає шкоди слабким голосовим зв'язкам малюка.

Корисні посилання












Національна гаряча лінія


Поділитися


Хмаринка тегів


Наші контакти
Наша адреса:
17500 м.Прилуки, вул.Фабрична, 140
Тел. (04637) 7-46-02
e-mail: DNZ-19@ukr.net




Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 1049


Міні-чат


Архів записів


Статистика