Вівторок
25.07.2017
07:35
Ви увійшли як Гість
Група "Гости"

 

Головна Реєстрація Вхід
Духовно-моральне виховання дошкільнят засобами художньо-творчої діяльності »
Меню сайту

Форма входу

Наші новини
[01.06.2017]
Спартакіада дошкільнят - 2017 (0)
[18.05.2017]
День вишиванки (0)
[11.05.2017]
До Дня Європи - 2017 (0)
[09.05.2017]
З Днем Перемоги! (0)
[16.04.2017]
З Великоднем! (0)

Новини педпреси


Пошук

До уваги батьків



Меню на 25.05.2017р
Сніданок
Рагу з овочів - 155гр
Масло вершкове - 10гр
Сир твердий - 10гр
Хліб "Нива" - 44гр
Чай з цукром- 200гр

Обід
Огірок солоний - 50гр
Борщ "Український" - 250гр
Гуляш з яловичини- 35/35гр
Макарони - 100гр
Компот із сухофруктів - 200гр
Хліб селянський-42гр

Вечеря
Каша молочна рисова - 210гр
Коврижка сирна - 65гр
Чай з цукром - 120гр


Календар
«  Липень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31




     В даний час проблема духовно-морального виховання дітей стала надзвичайно АКТУАЛЬНОЮ, отже, обов'язок педагога долучати дитину до краси, розвивати творчі здібності, збагачуючи її духовний світ.
     Сьогодні ми повертаємося до вічних істин, і завдяки сприйняття прекрасного в мистецтві, в навколишньому світі, людина відкриває прекрасне в собі. Ось чому так важливо навчити дитину не тільки бачити, але і сприймати духовні цінності.
    Художньо-творча діяльність дошкільнят, і зокрема малювання, - вид діяльності, без якого неможливий повноцінний розвиток дитини.
Не викликає сумніву, як велика духовна спадщина нашого народу - чудові полотна художників, світлі лики ікон, геніальні твори письменників і поетів, що оспівують красу і багатство рідної землі, пам'ятники архітектури, християнські свята й народні традиції. Тому залучення дошкільнят до витоків національної культури є ефективним засобом формування патріотичних почуттів, позитивних особистісних якостей, збагачення внутрішнього світу, розвитку творчого мислення, уяви та здатності до самовираження і самореалізації.
Сучасні підходи до освіти дітей дошкільного віку вимагають поєднання традиційних методик навчання, виховання та розвитку у відповідності з останніми тенденціями, напрямками в галузі педагогіки і соціальним замовленням сучасного суспільства.
     Важливо вибрати по даній темі оптимальну форму побудови роботи, яка могла б забезпечити результативність, головна мета якої духовно-моральне виховання дошкільнят.
Самореалізація дітей в художньо-творчої діяльності із застосуванням інноваційних технологій нерозривно пов'язана з збагаченням духовного досвіду дитини, розвитком його особистих якостей.
Слід зазначити, що в процесі художньо-творчої діяльності дошкільника деякі теми сприймаються дітьми поверхнево і недостатньо захоплюють їх емоційно-особистісну тему. В результаті діти не мають можливості проявити самостійність, фантазію, не мають права вибору, тому демонструють нам однакові, позбавлені будь-якої індивідуальності роботи. Аналіз дитячих робіт за традиційною методикою по зображувальній діяльності змушує глибоко замислитися над тим, чи сприяє вона розвитку художньої творчості дошкільника і здатності їх до самореалізації. Спираючись на психолого-педагогічні принципи, варто спробувати вибудувати систему роботи з дітьми із художньо-творчої діяльності. При цьому акцент зробити на використанні нетрадиційних способів малювання. Вибір цей невипадковий. Назва говорить сама за себе: тут присутній елемент незвичайності, що дозволяє дитині відійти від умовних рамок, обмежень і тим самим викликає у нього інтерес, що зачіпає емоційно-особисті переживання.
     У роботі з дошкільнятами можна використати такі нетрадиційні техніки малювання: граттаж, монотипія, кляксография, друкування, пальчикова живопис, малювання гелевими фарбами, восковою крейдою вітражними фарбами, клеєм ПВА з використанням природного декоративного матеріалу та ін.
Виходячи з того, що важливою умовою художньо-творчої діяльності в реалізації задумів дитини є його емоційна і технічна підготовленість, слід особливу увагу приділити створенню умов для самостійної діяльності дітей, надавши їм якомога більше різноманітного матеріалу. Збагатити зміст куточка творчості можна дидактичними іграми: «Які жанри в мистецтві ти знаєш», «Одягни ляльку в національний костюм», «Фоторобот (Який настрій?)», «Домалюй риси обличчя», алгоритмами: «Пейзаж», «Декоративний розпис», «Малюємо аквареллю».
  Однак перш ніж дитина приступить до зображення будь-якого об'єкта або явища, висловлюючи своє особисте ставлення до нього, дошкільник має уявити конкретний образ.
Тому прогулянки і спільну діяльність з дітьми варто виділити в окремий напрямок у своїй роботі, визначивши їх як попередню форму роботи. При цьому важливо поставити дитини в активну позицію, що будить у ній дослідницьке ставлення до навколишнього.
     Крім того, доцільно доцільно використовувати такі форми попередньої роботи, як розглядання репродукцій картин і бесіди за картинами, використання літературних і музичних творів, які сприяють створенню образу у свідомості дітей. Навесні ми щорічно відзначаємо День матері. В ході попередньої роботи доречно розглянути з дошкільниками репродукції картин із зображенням жінки, головне призначення якої - материнство; також доцільним буде заучування віршів про маму, прислів'їв, приказок, читання казок народів світу, оповідань, що  дозволить дошкільнятам найбільш яскраво уявити образ матері.
      Така попередня робота дасть можливість перейти до знайомства з поширеним біблійним іконописним сюжетом «Мати і дитя». Дитина, яка сама ще практично не відокремилася від матері, легко впізнає цей сюжет у будь-якому іконографічному варіанті.
     Зазначимо, що більшість дітей ростуть в будинках, де немає ікон. Тим не менше, знайомство дошкільників з мистецтвом ікони просто необхідно, адже ікона говорить не тільки про бачений світ, але і про те, що всередині нас, пов'язуючи наше минуле і сьогодення.
    Знайомлячи дітей з іконою, розповідайте їм про свята: Різдво, Хрещення, Великдень, про традиції їх проведення. Знайомте дітей з обрядовими піснями, іграми, одягом. Свій емоційний відгук діти передадуть у своїх малюнках.
     На наступному етапі роботи з дітьми над даною темою познайомте дітей з творчістю українських поетів. Найближчою для дошкільнят є творчість Лесі Українки та Т.Шевченка.  Діти переймаються поетичністю віршованих рядків, у яких виражена безмежна любов до землі, до жінки, до природи.
     Наступним етапом в духовно-моральному вихованні дошкільнят у художньо-творчої діяльності, являється колективна творчість. Попередня робота наступна: знайомство з поетичним образом України (прослуховування музичних і літературних творів), розмови про самобутність архітектури українських міст і сіл, про основні види народних промислів, про красу російської природи.
Духовно-моральне виховання і навчання дітей художньо-творчої діяльності неможливо без встановлення тісного зв'язку з сім'єю. Тому підготуйте наступні консультації для батьків: «Виховуємо культурою і красою», «Ікона і дитячий малюнок», «Як організувати домашні заняття з малювання». Організуйте представлені виставки: «Чарівна Різдвяна ніч», «Я люблю своє місто», «Улюбленій матусі».
     Заняття, консультації, виставки, анкетування викликають жвавий інтерес у батьків. Вони більше цікавляться результатами творчості своїх дітей, історичним минулим своєї сім'ї, історією рідного міста.
     Така робота, дозволить сформувати у дітей стійкий інтерес до художньо-творчої діяльності. У своїх роботах діти успішно застосовуватимуть технічні навички та засоби образотворчої діяльності.
     Під час духовно-морального виховання дітей розвиваються і удосконалюються їх патріотичні почуття, повага до старших, до всіх членів своєї родини, близьких, друзів, формується дбайливе ставлення до навколишнього світу.
     Робота з батьками, як напрямок діяльності, дає позитивний результат. Результати анкетування, проведені консультації, спільні заняття дадуть педагогу можливість дізнатися сімейні цінності і пріоритети. Це дозволяє сподіватися на подальше успішне співробітництво з сім'ями дошкільнят.
     Тема духовно-морального виховання дошкільнят засобами художньо-творчої діяльності продовжує залишатися актуальною і дає широкі можливості для розвитку і вдосконалення форм роботи з дітьми в даному напрямку.
Корисні посилання












Національна гаряча лінія


Поділитися


Хмаринка тегів


Наші контакти
Наша адреса:
17500 м.Прилуки, вул.Фабрична, 140
Тел. (04637) 7-46-02
e-mail: DNZ-19@ukr.net




Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всего ответов: 1040


Міні-чат


Архів записів


Статистика