Трудове виховання – одна із складових системи гармонійного розвитку дітей дошкільного віку. Малюк, який прийшов сьогодні у дитячий садок, - це майбутній трудівник, активний учасник грандіозних звершень, що відбуваються в нашій країні. Дошкільний заклад – перша сходинка на шляху підготовки молодої людини до майбутнього трудового життя.
Саме тут потрібно залучати дітей до посильної праці враховуючи вікові особливості дошкільнят, комплексно використовуючи виховні та розвиваючі можливості різних видів дитячої діяльності – навчальної, ігрової, трудової.
В нашому садочку дітлахи також залучаються до трудової діяльності, вихователі пояснюють дітям значення праці у житті, її користь для всього суспільства. Вихованці допомагають доглядати за клумбами, за станом дитячих майданчиків, за порядком у групах. А ось взимку малята допомагали розчищати доріжки від снігу.
Щоб підтримувати в дітей інтерес до праці на різних етапах його формування, варто застосовувати різноманітні методи та прийоми зацікавлення. Не варто забувати й про забезпечення гуманного підходу до організації та педагогічного керівництва посильною працею дошкільнят. Необхідно створювати умови для того , щоб виконання трудових дій викликало у дітей почуття задоволення, радості, сприяло формуванню в них основ особистісної культури, розвиткові індивідуальних інтересів, уподобань та здібностей. Одне із завдань вихователя в процесі формування пізнавального інтересу до праці – доступно розкривати дітям її роль у житті та здоров’ї людини, підводити їх до самостійних висновків про корисність, суспільну значущість праці, взаємозалежність різних її видів.
|